K A O S... kaffe och stress...

 
Full rulle!
E V E RY D A Y!
 Sam med sin favoritbok!
 
Lilla Leo
 
Våra små sjuklingar i nya förklädena från Babybjörn och "fresh food holder". Smart nätgrej man kan lägga bland annat frukt i utan att de sätter i halsen!
 
 
 
 
Hej på er!
 
 
Äntligen sitter jag här med datorn i knät.
Som jag längtat! Som jag tänkt.
Som jag funderat på bloggen och på er trogna gulliga människor som läser det jag skriver. För inte blir det några kontinuerliga inlägg direkt.
Och ni vet ju varför.
Sorry!
 
 
Det känns som jag och Tobias gått igenom ett "världskrig".
Ett världskrig av känslor, total sömnbrist, gnälliga och sjuka barn... Ja herregud.
Vi känner att vi lever som jag brukar säga.
Kan summera veckorna med dessa ord:
Stress, kaffe, snor, bajskavalkader, bråk, matkladd & sömnbrist!
 
Grabbrna är i detta nu fortfarande lite förkylda men mest hostiga och griniga!
Igår natt hostade de hela natten och Tobbe ,min stackars man,  tog natten medan jag sussade sött med öronrpoppar nere i gästrummet.
 
För oss är det SJÄLVKLART att vi delar på nätterna ibland.
Tobbe jobbar på dagarna i sthlm och jag jobbar som mamma hemifrån med två små barn som snart blir 8 månader.
Att det är jämlikt är så självklart för oss.
Det kanske det blir automatiskt med tvillngar, att man hjälps åt på ett annat sätt, för att orka helt enkelt.
 
Det är annars mitt tips åt alla framtida föräldrar- HLÄLP varandra nattetid!!
Hur ska man annars orka om barnet/barnen inte sover?!
Jag vet att det svårt om man ammar men mamman kan faktiskt pumpa eller köra på ersättning. Det är ingen fara för barnet att göra så.
Det är en lösning som fungerar perfekt om man har ett barn!
Det är ett jobb att vara hemma med barn också, likaså att vara iväg på sin arbetsplats.
Blir smått galen på folk som tror att det är lugnt för mamman att vara hemma.
Finns ju annat i hemmet som måste göras varje dag men det behöver jag ju inte rabbla upp här.
 
Så senaste veckorna har bara flygit fram.
Grabbarna lär sig ngt nytt varje dag känns det som.
Sam far fram med gåstolen som vi satte honom i för mindre än en vecka sen. Nu förstår han att man kan åka framåt också, haha sötungen. Leo är mer nöjd med att pilla på leksakerna just nu och söndagsåka lite, dvs åka 30 cm åt varsitt håll.
 
Tack säger jag. Sam prejar ner Leo iallfall när det går för sakta i hallen.
Sam höll på att klippa av min fot vid flera tillfällen idag och körda rakt in i hälsenan på Tobbe.. Haha...ja jisses.
Sam kör till speglarna i hallen och pratar med sig själv och skrattar. Så sjukt gullig.
Leo säger " mam mam mam" tusen gånger per dag när han är missnöjd.
 
Det kladdas och det äts. Mat gillar dom.
Folk frågar, har de ngn favoritmat?
Jag och Tobbe kollar på varandra, nja... alltså de äter allt!
Våra "små" korvar. Ska bli kul att se vad de väger när vi ska till BVC på fredag.
De skrattar och de busar och de älskar att sitta och prata med varandra.
Leo söker kontakt med Sam hela tiden men Sam tycker brorsan är lite trist ibland...
 
 
Skäms så in i helsike för min träning. Var så duktig förut.
Körde plankan när grabbarna gymmade.  Körde styrka och lite blandad kompott.
Hur har det gått med löpningen kanske ni undrar. Jag som skröt över min 4 km runda som gick så himla lätt.
Har det blivit ngn mer runda sen dess?! Hell no.
Över 4 veckor har gått sen dess. Bra Maria.
 
Jag försöker faktiskt bara överleva dagen ibland... då känns träning helt otänkbart.
Den enda träningen jag skulle vilja göra i såna fall är att dra täcket över huvudet..eller kanske ta en kopp kaffe och en Printz-bulle.
 
Det positiva i denna lilla kråksång är att jag iallfall får luft och motion varje dag när jag går med pojkarna i vagnen 2 ggr per dag, så säkerligen minst 6 km per dag iallafall.
 
Men när klockan är runt 17 och hungern slår till på allvar, och Tobbe inte kommer förrän om 50 min , då är det väldigt enkelt att slita fram chipspåsen ur skåpet och skrapa ur det sista av dipsåsen som står i kylen.Eller varför inte kasta i sig massa brieost och oliver i sista sekund...
Ja ni hör ju.
Gott är det ju men vetefasen om det är så hälsosamt, speciellt inte med två gigantkoppar kaffe om dagen till råga på allt.
 
Jaja. Sova och detox får bli i mitt nya hälsosamma liv om några år :)
 
En liten blänkare om hus... Nej vi har inte hittat ngt än.
Det har inte heller varit prio 1 när jag och Tobbe glider runt i huset som två zombies.
Men det kommer.
 
Tack och åter tack för att ni läser det jag skriver.
Blir så glad för det. Blir så glad av kommentarer här och på instagram.
Det gör att jag orkar lite till även fast ögonen går i kors.
Ledsen om jag inte svarat på era kommentarer eller om jag missat svara på ngt annat.
Jag är stressad som få... det är den enda anledningen ... och en smula tankspridd.
Ursäkta!
 
Stor kram till er!
/M
 
 

Kommentera här: