Det känsliga mammahjärtat..

 
 
Hello på er,
 
Jag har just käkat lite lunch som jag värmde direkt i matlådan, haha.
Som att jag inte har "tid" att lägga upp det jag äter på en tallrik..
Man (läs jag) blir lite smålat av att vara hemma.Idag lullar jag runt i myskläder och hoppas innerligen att ingen knackar på dörren för då öppnar jag nog inte... haha!
 
Efter två bra nätter med endast en matning (YES!) så kom bakslaget i natt.
Leo var hungrig betydligt tidigare än vanligt.
Tog upp honom till mig för att försöka jämna ut tiden så att brorsan hade en chans att vakna.
Det gick inte.
Halv ett i natt fick Leo nog och jag fick väcka Sam som sov skönt.
Samma sak hände tidigare på morgonen också.
 
Åt frukost med Tobbe idag innan han åkte till jobbet efter kl 6.
Hann slumra iallafall en halvtimme på soffan med ena ungen i nestet och den andra i babysittern.
 
Det konstiga är ju att jag ändå känner mig hyffsat pigg runt 9-10 snåret. Det börjar bli ljust ute och kroppen vaknar.
Förut, innan barnen, kunde jag sova mkt- tio timmar per natt var inga problem.
Fick jag mindre än 8 var det lite småjobbigt.
 
Nu flyger champagnekorken i luften oh vi firar denna seger om vi får 6 timmar uppdelat på hela natten.
Ja herregud. Det är lite komiskt iallafall.
 
Då är vi redan inne i december.
Ngn julklapp har jag väl lyckats handla men långt ifrån klar.
Sen är det ingen direkt köphysteri i min släkt utan fokus är mest på barnen och det är ju rätt.
 
Imorgon får vi lite besök från Tobbes familj och släkt.
Ska bli mysigt.
Annars är inget direkt inplanerat vilket känns skönt såklart.
Det finns liksom att göra ändå.
 
Idag fick jag uppleva det allra första lilla skrattet som Leo stod för.
Det var så gulligt att jag nästan ramlade av soffan.
Och såklart, dessa små leeden som lyser upp vilken trött morsa som helst.
Det gör allt detta så värt det. Allt slit. Allt jobb. Alla matningar och alla spyor.
När de ler.
Jag smälter direkt och hjärtat värker för mina små.
Blir tårögd för ingenting numera.
Jag och min ljuva stämma kraxar lite barnsånger för kidsen och det verkar vara poppis.
Havet är djupt (lilla sjöjungfrun) är en favorit (även hos mamma)!
 
Nehe, dags att ta tag i dagen kanske (klockan är nu 12.15)
Behöver damma av lite här och fixa lite inför besökarna imorgon.
Får se hur mkt jag hinner med. Nu sussar grabbarna.
 
Ha en skön helg och trevlig andra advent!
Kram från mig och grabbarna!
/M
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ritva:

skriven

<3 <3 <3 De är så söta! Och ni gör det med bravur :) Nästan så jag funderar på att gå ner i tid så att jag kan få lite bebisgos och hänga med er :)

Svar: Åh tack fina du!! Haha, skulle jag aldrig tacka nej till. Vi kan anställa dig ;) <3
Marias Rader

Kommentera här: